زمین‌لرزه ۶.۳  ریشتری در ژاپن/ یک نفر جان باخت

در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی بیش از ۶ ریشتر در ژاپن، برخی خطوط قطار در این کشور متوقف شد و مقامات در حال بررسی خسارات وارده هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر عصر امروز (جمعه) به وقت محلی، استان «ایشیکاوا» ژاپن را لرزاند.

به گزارش ژاپن تایمز، مقامات این کشور در حال بررسی تعداد مجروحین و آسیب به ساختمان‌ها هستند. مقامات محلی اعلام کردند که یک مرد پس از سقوط از نردبان در شهر سوزو همزمان با وقوع زمین لرزه شدید جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش رسانه ها، این زمین لرزه همچنین باعث فروریختن یک معبد و چندین ساختمان در شهر سوزو شد.

سازمان هواشناسی ژاپن می‌گوید خطر سونامی وجود ندارد، اما تغییرات سطح دریا تا کمتر از ۲۰ سانتی متر ممکن است رخ دهد. راه آهن غرب ژاپن هم اعلام کرد که زمین لرزه منجر به توقف برخی از خطوط قطار شده است.

این زمین لرزه که در ساعت ۱۴ و ۴۲ دقیقه به وقت محلی به وقوع پیوست، در شبه جزیره «نوتو» استان ایشیکاوا در ساحل دریای ژاپن و ۳۰۰ کیلومتری شمال غرب توکیو احساس شد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن در یک کنفرانس خبری اضطراری گفت دولت در تلاش است اقدامات مناسب را پس از زلزله انجام دهد. ماتسونو گفت: «ما به ارزیابی میزان خسارات ادامه خواهیم داد و با همکاری نزدیک با مقامات محلی، تمام تلاش خود را برای اجرای اقدامات اضطراری پس از فاجعه انجام خواهیم داد».

ماتسو افزود که این منطقه ممکن است شاهد پس لرزه‌هایی با قدرت مشابه باشد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار